Úvodní fotka
Malá škola
s velkými nápady
Drobečková navigace

Úvod > O naší škole > Hlavní cíle a priority školy

Hlavní cíle a priority školy

Vzdělávací priority vycházejí z možností a potřeb žáků, požadavků rodičů i podmínek školy.

  1. Poskytovat kvalitní základní vzdělávání. Především zdokonalovat jazykové a matematické dovednosti žáků.
  2. Podporovat rozvoj pohybových dovedností žáků ve školních i mimoškolních aktivitách.
  3. Smysluplně propojovat učivo se skutečným životem.
  4. Podporovat samostatnost žáků a schopnost spolupráce.
  5. Rozvíjet spolupráci s naší mateřskou školou a navazovat na její ŠVP tak, abychom dětem usnadnili přechod na naši základní školu.
  6. Poskytovat pedagogickou osvětu mezi rodiči zaměřenou na prevenci negativních jevů v chování žáků a snížení absence dětí ve vyučování.

 

Naším cílem je vytvořit školu:

  • Do které budou děti chodit s radostí.
  • Která bude moderní, otevřená, přívětivá, komunikující a bezpečná.
  • Která nabídne kvalitní vzdělávání, vědomosti a dovednosti, které budou žáky motivovat k dalšímu celoživotnímu učení.
  • Která bude vychovávat zdravě sebevědomé děti. Každé dítě by mělo cítit, že je v něčem úspěšné.
  • Ve které malý počet žáků ve třídě a úzká provázanost mezi jednotlivými ročníky bude budovat vzájemnou spolupráci, zodpovědnost a komunikaci.
  • Která bude svou činností přispívat k rozvoji kladného citového vztahu žáků ke krajině, přírodě a místu, kde žijí.

 

Co nabízíme a proč právě k nám

Jsme si vědomi, že rozhodování o tom, kam dát dítě do školy, je velmi náročné. Mnoho rodičů si pokládá otázku, zda malotřídní škola se sloučenými ročníky dokáže zajistit, aby bylo dítě ve škole nejen spokojené, ale také aby mu bylo poskytováno dostatečné a kvalitní vzdělávání. Níže se můžete dočíst, v čem spatřujeme obrovské výhody naší školy a proč si myslíme, že by byla vhodná i pro vaše dítě.

 

V naší škole jsou žáci rozděleni do dvou tříd - 1., 2. a 3. ročník (celkem 6 žáků), 4. a 5. ročník (v tomto roce 10 žáků)Způsob výuky ve sloučené třídě je opravdu odlišný od „běžné“ základní školy, kde jsou třídy početnější a jednotlivé ročníky jsou vyučovány samostatně. V naší škole je průměrný počet žáků na třídu 8, v klasické základní škole je to 25 žáků. Díky tomu můžeme aplikovat naprosto odlišný způsob výuky, než jaký známe z větších základních škol. 

  • Žáci ve škole zpracovávají velké množství informací nejen od učitele, ale také mají možnost průběžně opakovat příbuzné učivo (od nižšího ročníku) a intuitivní vnímat a nenásilně si osvojovat učivo určené vyššímu ročníku.
  • Učitelé mají prostor pro co nejčastější zařazování tvořivého a činnostního učení s využitím názorných pomůcek.
  • Nižší počet žáků umožňuje okamžité získávání zpětné vazby o zvládnutí učiva. To umožňuje učiteli mnohem častější kontakt a interakci s žáky a větší individuální přístup.
  • Díky nižšímu počtu dětí můžou učitelé lépe identifikovat potřeby a problémy jednotlivých žáků a poskytovat jim přizpůsobenou podporu.
  • Vztahy ve škole jsou téměř rodinné a jak víme, v rodině se dítě učí nejlépe. Žáci si mohou pomáhat učivo vysvětlovat, což se v praxi ukazuje nejen jako velmi účinné získávání informací, ale i jako efektivní opakování.
  • Žáci jsou během dne v úzkém kontaktu s učiteli, kteří mají dostatek času a prostoru vlastním příkladem vštěpovat dětem základní morální postoje a hodnoty.
  • Zároveň mají žáci větší prostor pro oboustrannou komunikaci mezi učitelem a žákem a na vlastní vyjádření. Komunikace mezi dětmi a dospělými bývá přirozená a otevřená, neboť se ve škole všichni velmi dobře znají.
  • Žáci se učí nejen spoléhat sami na sebe, ale také spolupracovat s mladšími i staršími žáky, učí se požádat o pomoc, nebo ji naopak poskytnout.
  • Díky nízkému počtu žáků je snazší udržet kázeň žáků a předcházet případným negativním jevům. Interakce mezi žáky je snažší a méně chaotická.
  • V menších třídách se žáci cítí více slyšení a mají větší možnost aktivně se účastnit výuky. Diskuze jsou intenzivnější a žáci mají prostor častěji se ptát na otázky.
  • Menší třídy umožňují žákům lépe se poznat a navázat pevnější vztahy. Spolupráce a týmová práce jsou častější.

 

Při tvorbě rozvrhů se snažíme vyvážit výuku spojených ročníků s výukou samostatných hodin. Samostatné hodiny využíváme především v českém a anglickém jazyku. Do budoucna je počítáno také se zavedením některých samostatných hodin matematiky. Naopak předměty z oblastí zdravotně pohybových (tělesná výchova), ze světa práce, umění a kultury (pracovní činnosti, hudební výchova, výtvarná výchova) se snažíme spojovat v co nejvyšší míře, neboť větší počet dětí ve třídě je v těchto předmětech naopak ku prospěchu.

 

Věříme, že naše škola může vašim dětem nabídnout kvalitní a plnohodnotné vzdělání.